En son eklenen makale

En ucuz iPhone 13 nerede satılıyor?

  Türkiye’den çok rağbet gören   Apple   telefonlarından olan  iPhone 13’ün fiyatları   her dakika araştırılıyor.   Peki en ucuz iPhone 13 nerede satılıyor . İşte ilk üç adres… Peki, iPhone 13 serisinin 14 serisinden ciddi anlamda bir farkı var mı? iPhone 13 fiyatları ne kadar? iPhone 13 en ucuza nerede satılıyor? İşte detaylar… İPHONE 13 ÖZELLİKLERİ BOYUT VE AĞIRLIK: Genişlik: 71,5 mm Uzunluk: 146,7 mm Derinlik: 7,65 mm Ağırlık: 173 gram EKRAN: Super Retina XDR ekran 6.1 inç (diyagonal) tam ekran OLED 2532 x 1170 piksel çözünürlük HDR ekran True Tone Geniş renk yelpazesi (P3) Haptic Touch 2.000.000:1 kontrast oranı (tipik) 800 nit maksimum parlaklık (tipik) Parmak izine dayanıklı yağ tutmayan kaplama ÇİP:  A15 Bionic çip 6 çekirdekli CPU 4 çekirdekli GPU 16 çekirdekli Neural Engine KAMERA: 12 megapixel çift kamera sistem Geniş Kamera: 1.6 diyafram Ultra Geniş Kamera: 2.4 diyafram 2 kat optik uzaklaştırma 5 kata kadar dijital zoom Altı efektli Portre I...

Hibrit Araba Kendini Nasıl Şarj Eder?

Hibrit arabaların avantajları arasında kendini şarj edebilme özelliği olduğundan Hibrit Arabanın Avantajları Dezavantajları yazımızda bahsetmiştik. Hibrit arabaları, diğer elektrikli araçlar gibi harici bir kaynaktan şarj etmenize gerek yoktur. 

Hibrit araba kendini nasıl şarj eder?
-En güçlü şarj frenleme sırasında yapılır.
-Sürüş sırasında benzinli motor zaman zaman hem aracı hareket ettirip hem de hibrit aküsünü şarj edebilir.
-Araç hareket halinde iken, ayak gaz pedalından çekildiğinde hibrit aküsü şarj edilir.
-Frenleme ile şarj etme imkânı yok ise, mesela sıkışık trafikte kalma durumu gibi, benzinli motor sadece hibrit aküsünü şarj etmek için (kritik seviyenin biraz üzerinde olacak kadar) devreye girer. Böylelikle Hibrit araba kendini şarj eder.

Frenleme sırasında Hibrit Araba (Batarya) Nasıl Kendini Şarj Eder?
Rejeneratif (üretken) frenleme sistemi sayesinde, yavaşlamak için fren pedalına bastığınızda, tekerleklerin dönüşü ile oluşan hareket enerjisi, jeneratör vasıtasıyla elektrik enerjisine çevrilir. Elektrik üretilebilmek için harekete geçen jeneratör, uyguladığı direnç ile aracın yavaşlamasını da sağlar. Frenleme gücünün ne kadarının jeneratör direncinden, ne kadarının disk ve balatalardan sağlanacağı ise elektronik olarak ayarlanır. Eğer hibrit aküsü tamamen dolu ise, daha fazla şarj olamayacağı için, elektrik üretimi yapılmaz. 


Özetle Hibrit araba, her frenlemede, sahip olduğu “Rejeneratif (Üretken) Frenleme Sistemi” sayesinde elektrik üretir. Yani diğer bir deyişle hibrit araba kendi kendini şarj eder. Bu sistemin diğer bir faydası da, fren balata ve disklerinin aşınmasını %50’ye kadar azaltmasıdır.Sürüş esnasında hibrit aküsünün tamamen bitmesi söz konusu değildir. Hibrit aküsü enerji seviyesi belirli bir seviyenin altına inerse, araç hareket etmiyor olsa dahi, benzinli motor devreye girerek hibrit aküsünün şarj olmasını sağlar. Hibrit aküsü tam dolu olarak araç park edilse dahi, 1-2 ayda bir en az 30 dk çalıştırılması ya da 15 km kullanılması gerekir!

Yorumlar